søndag 20. februar 2011

Valpebesøk hos kennel Hundur 17.02.2011

Denne uken har fløyet avgårde - bl.a har jeg vært på Bømlo på besøk hos min venninne og hatt besøk av ett vennepar fra Stord - hatt det KJEMPEKOSELIG!!

Torsdag 17.02.2011 kjørte jeg på morgenen ut til Bømlo (er utenfor Stord) for å besøke min venninne Elin K. Ellingsen - Kennel Hundur. Hun fikk den 24.01.2011 et valpekull der tispen hennes Maja og hannen hennes Ronnie er foreldrene. Jeg har fulgt disse valpene pr. telefon fra de var født og har bare ventet på at de skulle bli gamle nok slik at jeg kunne besøke dem. Er jo helt valpesyk selv :) Tok med meg fotoapparatet og tok en del bilder - 76 totalt - der noen av dem ble ganske brukbare (synes jeg selv da..hi hi)

Valpene - 2 kullsorte hanner var denne dagen 25 dager gamle og utrolig utviklet for alderen. Korte kompakte kropper med god benstamme, neserynker og hode - så det skal bli spennende å se hvordan de utvikler seg når de blir eldre. Heldigvis skal datteren til Elin (Silje) beholde den ene hannen hos seg i Stavanger - så han kommer vi nok til å se i utstillingsringen med tiden!! Den andre hannen blir værende på Bømlo så jeg får nok også se ham flere ganger :)

Når jeg skulle dra derfra om kvelden så hadde jeg mest lyst til å putte de begge i vesken min siden de var så nydelige - men selvfølgelig kunnejeg jo ikke gjøre det :) Men ble SÅ valpesyk og gleder meg enormt til mine tisper får sine valper. Det er noe særegent med slike små, uskylde fullkomne skapninger - synes de lukter så utrolig godt å de er regelrett bare nydelige!!

Gratulere så mye Elin med dette fantastiske kullet og jeg ønsker de velskapte små englene masse lykke til i livet sitt!!



Ingen kommentarer: