torsdag 3. februar 2011

En trøtt dag i Snowpug huset

Hittil i denne uken har vi ikke gjort noe særlig. Vi har trosset værgudene og vært ute i skogen slik at hundene får løpe ifra seg. Men det blir fort kaldt når det regner og hundene blir klissvåte - og siden jeg er en "hønemor" og er engstelig for at de skal bli syke osv så blir turene ikke så lange som vi normalt bruker. Men det blir jo bedre vær etter hvert får man håpe :)

Hundene er mye lik meg selv - i slikt vært blir både jeg og dem slappe og trøtte - noe bildene nedenfor viser. Jeg har noen sove-mopser så kanskje kennelnavnet mitt skulle vært Sleepingpugs? Hi hi..Nei jeg er glad for det kennelnavnet jeg har - SNOWPUG - representerer meg selv i stor grad :)
Bildene tok jeg i går ettermiddag etter vår skogstur - hundene ble slitne, trøtte og fornøyde noe de gir uttrykk for.

I dag (torsdag) fikk jeg tak i tørket tørrfisk til dem og gjett om de ble glade!!! Selv om det ikke har den beste lukten så er det en fornøyelse å se på at mopsene gnager/spiser på tørrfisken :) Skulle ønske jeg hadde mulighet til å få tak i mer tørrfisk men må nok nøye meg med den jeg får tak i på buttikken... Her nedere er det er ikke som i Nord-Norge der det er mye tørrfisk å få tak i, men det de har på butikken er jo bedre enn ingenting.

Som dere sikkert har fått med dere så ble hannen min Egon enormt mager på grunn av løpetid på alle tispene som varte fom November til ut Januar. Dette førte til at han stresset og brukte utrolig mye energi. Selv om jeg forte han som vanlig med Eucanuba Active gikk han mer og mer ned i vekt og på slutten av januar var han regelrett et "beinrangel" :(
Jeg prøvde ALT for å få i han mat med mye energi og fett - men ikke noe nyttet. Til slutt fikk jeg tak i RÅTT kjøtt bestående av : kyllingkjøtt, lever og storfevom. Dette ville han heller ikke ha - rå mat falt ikke i smak hos Egon. Det resulterte i at jeg tok kjøttet å la det i brødformen for deretter steke det i stekovnen i 1 time. DA ble det forandring på gutten - han SPISTE!!!! Huset luktet regelrett for j......pga storfevommen som ble stekt men HVA gjør man ikke for sine "englebarn"? Alt arbeidet/strevet mitt lønte seg i allefall til slutt - jeg fikk han til å spise :) Så nå holder jeg på å "fete" han opp igjen men det kommer dessverre til å ta LANG tid. Egon er en muskuløs og spenstig hannhund med mye energi - men sakte men sikkert legger han på seg gram for gram - her må jeg bare ha god tålmodighet (noe jeg ikke alltid har)..

Ønsker alle mine lesere en fantastisk uke - varm klem Mona & alle mopsene


Denise & Anna


Ingeborg & Egon


Esmeralda


Marie
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: