tirsdag 18. januar 2011

Jeg har brukt symaskinen i dag

I dag bestemte jeg meg for å lage et nytt "bellyband"/tissebånd til Egon og en ny stor hundepute til mopsene. Jeg ble fornøyd med resultatet og det samme tror jeg hundene ble også.

Egon viser frem sitt nye "bellyband" som er sydd i lyst dongeristoff da dette er mer stabilt enn et tynnere stoff. Jeg foret det med et mykt collegsestoff på innsiden. På ryggen festet jeg borrelås slik at det holder seg på plass. Båndet er 15 cm bredt.
Egon er godt vant med å bruke slike bånd og bryr seg ikke noe om å ha det på. Flink som han er så kommer han til meg med en gang han kommer inn etter lufting slik at jeg får feste båndet på ham - en veloppdragen liten herremann :) Men kjenner jeg han rett så ser han nok frem til at løpetiden er over slik at han får "lufte tissefanten sin igjen" - hi hi hi...


Esmeralda var snar å legge sg nedpå den nye hundeputen, myk og god som den ble. Den sydde jeg i ett tykt bomullsstoff med camofarge - deretter fylte jeg den med en gåse-dun dyne. Laget en liten åpning i trekket som lukkes med 2 trykk-knapper slik at trekket og puten kan vaskes hver for seg.

Det var litt av en jobb å dele opp en gåsedun-dune på 2m x 2m, det fløy gåsedun på hele kjøkkenet mens jeg klipet opp dynen. Heldigvis var ikke hundene inne på kjøkkenet sammens med meg for da hadde jeg hatt dun over hele huset :) Ingeborg sto på utsiden av grinden (har stengt av kjøkkenet med en barnegrind inn til stuen) og hoppet opp og ned av glede da hun så all dunen som fløy omkring. Jeg måtte bare le da hun sikkert ønsket å komme inn for å leke i all dunen.... Slutt-resultatet ble bra synes jeg og mopsene ligger nå på sin nye hundepute, varm, myk og god :) Noen kan nok si at hundene mine er bortskjemte og at de har nok puter o.l men siden de er som mine "barn" så er bare det beste godt nok og de kan ALDRI få får mye!!!

Posted by Picasa

Ingen kommentarer: