lørdag 29. januar 2011

En rolig uke i slutten av januar

Denne uken har vært stille og rolig og det har ikke skjedd så mye her i huset :) Bortsett fra at jeg har fått en 18 åring!!!!
Sønnen min Tor-Gunnar fylte 18 år 27. Januar og jeg har nå fått en myndig gutt :) Lillegutten min er plutselig blitt en voksen mann - tiden har fløyet og ikke vet jeg hvor årene har blitt av... Bursdagen feiret han fredag 28. Januar sammens med vennene sine. Gratulere kjære vennen min med at du endelig er blitt 18 år og myndig, en etterlengtet dag for deg :)
Var på Stord mandagen med Esmeralda og Anna for revaksinering - det gikk kjempefint - Esmeralda fikk "full pakke" og Anna mot kennelhoste. Veterinæren min forklarte at det i fjor høst kom en ny vaksine/spray mot kennelhoste som gir 100% sikker beskyttelse. Den "gamle sprøyte vaksinen" mot kennelhoste gav ikke ultimat beskyttelse og hundene kan likevel få denne lumske sykdommen dersom de vaksineres med sprøyten. Veterinæren anbefalte meg siden jeg driver med oppdrett og drar på hundeutstilling (der det er stor pupilasjon av hunder) å ta den nye vaksinen som er en spray - da denne gir GOD beskyttelse. Selvfølgelig tok jeg denne da jeg IKKE ønsker å få kennelhoste på mine hunder. Vaksinen eller sprayen som man kalle den var veldig enkel - den ble sprayet opp i det ene neseboret på hunden og hunden fikk full beskyttelse mot kennelhoste umiddelbart etter at dråpene kom inn i nesehulen. En fantastisk vaksine i mine øyne og ikke minst lettvint!! Minuset er at den koster ca 200 kr mer enn den "vanlige sprøyten mot kennelhosten" (hos min veterinær koster det dette) - men det er en liten pris å betale så lenge hundene har beskyttelse!!

Været denne uken har vært veldig ustabilt og det har bare blitt en skogstur med hundene. Jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder men det kommer flere anledninger. På grunn av mine ryggproblemer som har blitt verre den siste tiden så har turene mine blitt svært begrenset - men det blir vel bedre etter hvert som våren nærmer seg og det blir varmere i været (er jo lov å håpe). Heldigvis har jeg svært forståelsefulle hunder (som jeg har sagt tidligere så er de som små mennesker..hi hi) så når jeg har sterke smerter og er svært redusert så gjør de hva de kan for å trøste meg og vil hele tiden være nærmest mulig der jeg er. Alle mopsene mine er jo vant til lange skogsturer hver dag men de kan omstille seg dersom det skulle være behov for det. Nå ser vi bare frem mot at våren skal komme med sol og varmere vær :)

Våren er en nydelig tid der alt spirer og gror :) Gleder meg til å komme meg til fjells igjen med alle hundene, nyte naturen og lydene av dyrene i skogen og på fjellet. Slik som det er nå med utrygghet for is i løypene og glatthet så tar jeg ikke sjansen på de lange og krevende turene, vi er fornøyde med våre faste skogsturer. Håper jeg frem til vårparten er blitt noe bedre i ryggen slik at jeg får nyte våren i fulle drag. Innstillingen min er iallefall den at jeg skal prøve å komme meg til fjells når våren kommer, bare ta det sakte og rolig så kommer det nok til å gå bra :) Ser virkelig frem til å putte kaffekannen, kjeks og godbiter til hundene i sekken og gå mot fjells. Ikke noe er så deilig som å komme opp til fjellet, svett og sliten, sette seg ned med kaffekoppen, hundene som får sine godbiter og går på sine utforskerturer og bare nyte naturen.... Ja vi har mye å se frem til heldigvis!!!!

I dag (lørdag 29.01.2011) fikk jeg en sms av min venninne Dagny (som er deleier på hannene Lille Oscar & Oliver) at hun hadde vært på tur og tatt en serie med bilder - og for noen FLOTTE bilder!! Jeg ble regelrett målløs så fine syntes jeg de var - bildene kan sees på websiden i albumet Winter & Spring 2011. Jeg er evig takknemlig for at jeg var så heldig å få en slik dyktig deleier til mine hanner - de kunne ikke ha hatt et bedre hjem :) Har lagt ved 3 bilder av de hun tok av hundene.

Ha en strålende helg alle lesere!!!


Lille Oscar - Snowpug`s Baron of Western Norway

Oliver - Snowpug`s Incredible Oliver Twist

Oliver & Lille Oscar
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: